Nieuws

Wat is er nieuw in OroCommerce 5.0

 

OroCommerce blijft het B2B e-commerce platform van de toekomst, dat bewijzen ze weer met de nieuwste release: OroCommerce 5. We zijn blij zijn om te ontdekken dat ook in deze release Oro opnieuw beantwoordt aan gevraagde verbeteringen of features binnen de community en partners.

Wil je weten wat de belangrijkste nieuwe features zijn? Lees dat zeker verder!

 

Blog_banner_OroCommerce

 

Nog even over OroCommerce: OroCommerce is B2B e-commerce software die je toelaat om op een makkelijke manier een B2B webshop te bouwen. Aangezien Oro ontwikkeld werd voor de B2B markt, bezit het platform standaard al een aantal zeer begeerde functionaliteiten zoals meerdere winkelmandjes, bedrijfsaccounts, offertes en specifieke B2B workflows. Wil je meer weten over OroCommerce? Lees dan de blog over de functionaliteiten van OroCommerce en ontdek waarom je Oro moet overwegen als B2B platform. Ben je al overtuigd over de kwaliteiten van OroCommerce? Kijk dan zeker eens hoe zusterbedrijf 25Carat jou van dienst kan zijn: zij richten zich specifiek op B2B e-commerce oplossingen voor operationele efficiëntie.

 

Deze release draait allemaal om het bieden van de best mogelijke koopervaring voor jouw B2B klanten op een B2B e-commerce platform. Daarnaast beschikt het back-office personeel over nog meer productiviteitstools en integratiemogelijkheden. Ook is de stabiliteit, schaalbaarheid en veiligheid van de tech stack ge-upgrade, een belangrijke eigenschap van een goed B2B e-commerce platfom.

Wat is er nieuw bij OroCommerce 5?

 

  • Verbeterde klantervaringen: razendsnelle reactievermogen
    OroCommerce kreeg een grote prestatie-boost door storefront assets te vernieuwen, met name JavaScript, en de reactietijd van de server te verbeteren. Kopers lopen niet vast, ook niet bij productlijsten of orders die honderden of zelfs duizenden items bevatten.
  • Sneller ladende afbeeldingen van hoge kwaliteit
    Oro 5 ondersteunt standaard de WebP-afbeeldingsindeling. Afbeeldingen van JPEG-kwaliteit worden in een fractie van de tijd geladen. 
  • Accessibiltity: Volledig toegankelijk voor alle gebruikers!
    OroCommerce 5.0 is volledig compatibel met schermlezers en andere ondersteunende technologie. De storefront en het back-office voldoen aan de WCAG- en ADA-vereisten. Klanten én medewerkers met visuele en/of fysieke beperkingen kunnen gebruik maken van verschillende hulpelementen, zoals automatisch aanvullen van zoekopdrachten, bijschriften, grotere tekstfont en toetsenbord-geoptimaliseerde navigatie.
  • Downloadbare zoekopdrachten en gefilterde resultaten
    Klanten kunnen hun zoekopdracht downloaden naar een Excel-spreadsheet om deze later te bekijken of het bestand offline delen met teamleden. Je kan zelf bepalen welke productkenmerken geëxporteerd mogen worden, aangezien deze functie volledig personaliseerbaar is.
  • Opgeslagen zoekopdrachten en meldingen houden klanten op de hoogte
    Klanten kunnen nu hun zoekopdrachten opslaan en op de hoogte worden gebracht wanneer er nieuwe producten zijn of wanneer de voorraadstatus verandert.  Het is de makkelijkste manier om herhalingsaankopen of gemiddelde bestelwaarden te verhogen én een makkelijke manier om verloren klanten terug te lokken.
  • Zoekopdrachten onsite beheren met gewogen attributen
    Bepaal de volgorde van hoe de producten in de onsite zoekresultaten worden getoond met gewogen attributen. Wijs belangrijkheid toe aan attributen zoals productbeschrijving of SKU om prioriteit te geven aan aanbiedingen in de zoekresultaten op de site. Promoot artikelen die vaker worden verkocht, een hogere voorraad hebben of hogere beoordelingen van gebruikers halen.
  • RTL-taalondersteuning
    Vergroot je bereik met ondersteuning voor right-to-left (RTL) languages. Volledige ondersteuning van de frontend en backend voor RTL-talen zoals Hebreeuws, Farsi, Arabisch, Pashto en Urdu, zorgt ervoor dat de taal en de lay-out er goed uit zien voor een echt lokale-UX. Kopers kunnen navigeren, zoeken en winkelen in hun eigen taal, terwijl je personeel elke back-office functie kan uitvoeren die nodig is in een voor hen comfortabel te gebruiken formaat. Dit alles vertaalt zich in meer vertrouwen, betrokkenheid en het belangrijkste: verkoop.
  • Nieuwe productiviteitstools voor jouw personeel: Microsoft Office 365-integratie
    Volledige integratie met Microsoft Office 365! Dit laat teamleden minder tijd besteden aan het schakelen tussen vensters, zo houd je meer tijd over voor het bouwen aan klantrelaties. Single sign-in maakt het gemakkelijk om contactpersonen, agenda's, taken en e-mails te synchroniseren. 

Wat is er verbeterd in OroCommerce 5.0?

 

Oro blijft vertrouwen op PHP als de server-side scripting taal. Dit betekent dat OroCommerce niet kwetsbaar is voor Java-aanvallen zoals Log4j. Daarnaast hebben ze de gehele tech stack ge-update voor:

Symfony 5.4 LTS
PHP 8.1 beveiligingsrelease
PostgreSQL 13 / MySQL 8
ElasticSearch 8
NodeJS 16
Redis 6
MongoDB 4.4

Daarbij komen nog de kleine verbeteringen, fixes en optimalisaties die in de officiële release notes staan.

Talrijke API-verbeteringen
OroCommerce blijft zich inzetten om best-in-class API's te bieden. Met deze release hebben ze hun uitgebreide bibliotheek van API's verbeterd, zodat je OroCommerce kunt gebruiken om headless, composable, of unified eCommerce strategieën te implementeren. Ze hebben talrijke API-verbeteringen voor zowel back-end als front-end doorgevoerd en blijven hun API's gedurende dit jaar verder uitbreiden.

 

Vragen over OroCommerce of de nieuwe release?

Heb je nog vragen of wens jij graag een persoonlijke demo met een van onze OroCommerce experten? 

Contacteer vrijblijvend onze collega's van 25Carat!

 

Contacteer 25Carat