Nieuws

Waarom van Magento Open Source naar Adobe Commerce?

 

De laatste jaren hebben we een verschuiving gezien in zowel B2B als B2C commerce. Digital commerce is gegaan van een "nice-to-have" naar de drijvende kracht achter elke groeiende onderneming. Om succes te boeken in deze digital-first economie is het van uiterst belang om een digital commerce platform te hebben die deze groei niet alleen ondersteunt maar voortstuwt. Adobe richt zich op B2B en B2C bedrijven met Adobe Commerce, de enterprise-grade versie van hun digital commerce system, gebouwd op dezelfde structuur als Magento Open Source. Wat is de business waarde en wat zijn de voordelen van het upgraden naar Adobe Commerce? We bespreken het in dit artikel!

 

We baseren ons voor dit artikel op een studie uitgevoerd door IDC in 2022. IDC verkende de waarde en voordelen voor organisaties die een upgrade doorvoerde naar Adobe Commerce van Magento Open Source. Ze interviewden werknemers binnen 11 organisaties (zowel B2B als B2C) die de upgrade reeds doorvoerden en die diepgaande ervaring en kennis hadden over de voordelen en kosten van het gebruik van Adobe Commerce. Ze kwamen tot enkele interessante conclusies.

Geen tijd om het hele artikel te lezen, wel interesse in enkele harde cijfers om jouw business case op te bouwen?

Hieronder een korte samenvatting van enkele opvallende cijfers:

$45,000 per 10.000 transacties516% ROI over 3 jaar9 maand tot payback
18% verbetering in customer satisfaction scores18% stijging in average order values15% toename in customer conversion rates
70% risicoreductie6% stijging in security team productiviteit 


 

Waarom bedrijven kiezen voor Adobe Commerce?

 

De bedrijven die geïnterviewd werden voor het onderzoek gaven enkele belangrijke redenen om up te graden van Magento Open Source naar Adobe Commerce. Zo heeft Adobe Commerce bedrijven een feature-rich platform met meer mogelijkheden dat zij kunnen personaliseren voor de unieke behoeften van hun klanten. Bovendien hadden de handelaars een aanpasbaar platform nodig met veel minder plug-ins dan ze hadden op Magento Open Source om de stabiliteit te verhogen. Ze hadden ook behoefte aan een hoger niveau van analytische mogelijkheden dan wat Magento Open Source hen bood om hun bedrijf vooruit te stuwen en slimmere beslissingen te nemen. 

Specifiek zochten de Magento Open Source klanten naar:

  • Adobe support voor infrastructuur issues en downtime
  • Een stabiele B2B omgeving met tal van mogelijkheden
  • Multistores mogelijkheden binnen één platform
  • De mogelijkheid om het platform aan te passen aan hun noden
  • Personalisatie en flexibiliteit om business te controleren

Welke business values werden gezien bij klanten na het overschakelen naar Adobe Commerce?

Gemiddelde jaarlijkse voordelen van een upgrade naar Adobe Commerce

 

De upgrade zorgde er bij bedrijven voor dat ze hun digital commerce platform konden afstemmen op de wensen en noden van hun klanten én hun bedrijfsdoelen. Hun platform functioneerde met grotere stabiliteit en betrouwbaarheid. Daarnaast vonden bedrijven de makkelijke toegang tot een diverse rapporten en analyses die het makkelijker maken voor het management om doordachte keuzes te maken.

Stijging in de productiviteit en impact op de groei van je bedrijf

Adobe Commerce gebruikers melden een significante stijging in de productiviteit en efficiëntie van hun medewerkers en teams. Dit gaat van platform management, BI, order fulfillment tot development. Omdat manuele taken omgezet werden naar automatische of digitale taken zorgde dit voor meer gestroomlijnde processen en een productievere atmosfeer. Zo kunnen je werknemers zich meer focussen om taken die een grotere impact hebben op de lange termijn bedrijfsdoelen.

Besparingen op IT-kosten

Het verschil tussen Magento Open Source en Adobe Commerce zit hem ook in de kosten, maar niet op de manier dat je zou verwachten. Open Source is namelijk gratis en voor Adobe Commerce moet je een licentiekost voorzien. Toch blijkt uit het onderzoek dat over drie jaar gezien, de kost van Adobe Commerce te gebruiken 7% minder is dan Magento Open Source voor de bedrijven die bevraagd werden. Bij Magento Open Source wordt er vaker gebruik gemaakt van extensieve third-party tools die bij Adobe Commerce ingebouwd zitten in het platform.

Customer Experience KPI's van een upgrade naar Adobe Commerce

 

Het is duidelijk in het onderzoek van IDC dat het upgraden naar Adobe Commerce de bedrijven een stevige boost biedt in hun Customer Experience KPI's. De bedrijven geven aan dat ze op een makkelijkere en efficiëntere manier de digitale experience kunnen aanpassen aan de noden van hun klanten. Het resultaat van dit maatwerk, de vereenvoudiging en geïnformeerde besluitvorming zagen organisaties een verbetering in enkele belangrijke performance indicatoren:

  • 18% verbetering in customer satisfaction scores
  • 18% stijging in average order value
  • 15% hogere conversieratio

Deze KPI's zijn enorm belangrijk voor de bedrijven. Ze tonen aan dat de geïnterviewde bedrijven sterkere bedrijfsresultaten konden neerzetten door de upgrade naar Adobe Commerce van Magento Open Source.

Risk mitigation KPI's van een upgrade naar Adobe Commerce

 

Commerce bedrijven die de upgrade naar Adobe Commerce hadden doorgevoerd zagen niet alleen een voordeel in hun productiviteit, maar ook significant minder downtime met hun nieuwe platform. Omdat Adobe Commerce standaard een enorme hoeveelheid features heeft, moet er minder gebruik gemaakt worden van third-party plug-ins, dit zorgt voor een grotere stabiliteit van het platform en ook veiligheid. Deze bedrijven melden:

  • 70% daling in risico's
  • 6% hogere productiviteit van je security team

Zelf benieuwd wat de upgrade naar Adobe Commerce voor jouw bedrijf kan betekenen? Boek nu een vrijblijvend gesprek en ontdek alle voordelen!